beaudinee.reismee.nl

bijna 3 maanden alweer in Canada

heyy iedereen ik heb weer een blog na één maand,

Als eerste vind ik het super leuk dat jullie mijn blog lezen :). ik heb best wat dingen weer meegemaakt. Als eerste ben ik op een camp geweest en kunnen alle studenten die op highschool zitten zich aanmelden. Dit kamp wat een dag en nacht, je hebt ook nog een andere en die is 3 dagen. Wat je tijdens dit camp doe is je wordt in het begin ingedeeld in groepjes en je doet met je groep samen skillbuding opdrachten en ook games met alle andere mensen die op het camp zijn en zo kom je met allerlei mensen in contact van andere scholen in het schoolboard van Halifax. In de avond hadden we ook een talentenshow wat echt super leuk was, sommige waren supergoed in wat ze deden en er was een hele vrolijke sfeer. Om 12:00 gingen we naar bed en sliepen in de gym op de vloer( hier hebben ze vloer in de gym van hout), dat was behoorlijk hard en had ook niet super lekker geslapen. Ik in totaal 2 uur Maybe geslapen en mochten ook weer lekker om 7 Uur opstaan. we hadden voor breakfast eerst een game, beetje stretchen en wakker worden. na het ontbijt gingen we voor een wakk naar buiten om op de universiteit lopen want het camp was op 1 van de universiteiten van halifax wat erg leuk was om te zien van binnen. we hadden nog 1 opdracht met onze groep en kregen als cadeau van onze begeleiders een mok en konden zo alle mokken tekenen als een leuke herinnering van het camp en toen wat het camp helaas afgelopen. ik heb echt een hele leuke tijd gehad met alle mensen op het camp en waarom het camp to leuk was omdat ze sfeer heel vrolijk was en iedeeen deed alsof elkaar al jaren kennen en je begeleiders waren ongeveer jou leeftijd waardoor je nog meer pplezier van maken :). vorige week zaterdag ben ik ook nog wezen shoppen met een vriendin in de mall in Halifax wat erg gezellig was en ook best druk in de mall, de dag derna op zondag ben ik met alle Exchange students van onze school een heel veel andere scholen naar een ice-hockey game geweest van halifax zijn team wat erg leuk was. ze hebben helaas wel verloren in de laatste seconden maar was super leuk om mee te maken, der waren natuurlijk zoals altijd tijdens ice-hockey ook gevechten wat best gegrappig is om te zien. Na de game heb ik verder niks gedaan dat weekend en volgende dag mochten we weer naar school, school gaat nog steeds goed (cijfers ook hoog), school is hIer beter dan in nl. Je hoeft amper wat te doen wat wel chil is in je exchange year. Afgelopen vrijdag ben ik na school weer wezen winkelen want het was Black Friday en dat houd in dat er in alle winkels heel veel korting is. de mall was super druk en der waren hele goeie kortings en Vaak zijn der in de maand december en januari nog steeds hele goeie kortings. Ik heb paar dingen voor mezelf gekocht en ook paar kerst cadeautje gekocht voor mijn gast gezin :), want ze vieren kerst hier veel meer dan wij in nl en mijn hostmom is dol op kerst en helemaal op sneeuwpoppen :). Mijn hostsisters zei dat ze op kerstochtend s'ochtends vroeg (heel vroeg) alle cadeautjes uitpakken en derna hele dag kerst films kijken (wat we al bijna een maand doen en door gaat tot februari) en kerst liedjes zinnen, s'avonds een diner hebben met de familie. Dus je snapt best dat ik veel zin heb in kerst en om is kerst anders mee te maken. op school zijn we nu ook bezig om geld te verzamelen voor christmas families en houd in dat we geld moeten verzamelen als school voor 6 gezinnen die zelf niet genoeg geld hebben om kerst te vieren en hun kinderen wat te kunnen geven en min klas heeft al meer dan 500 dollar opgehaald, we doen best veel dingen om zoveel mogelijk geld op te halen en onze lerares is erg enthousiast. ik zit Bijna alweer 3 maanden in Canada en vind het steeds leuker, mis natuurlijk altijd met ouders en pippa nog beetje maar dat is normaal. Mijn schooldagen ziin vaak het zelfde heb school van 09:15 tot 15:25 dus lange dagen en wordt door mijn hostmom om 8 uur naar school gebracht vanwege haar werk en ga met de bekende gele bus terug naar huis en ben meestal rond 15:40 thuis soms komen der nog vrienden over na school of s'avonds maar vaker in het weekend. In het weekend probeer iK wel altijd Wat leuks te plannen. ik heb wel de laatste paar weken best moe weet niet waarom Maybe snel donker is na school, laat slapen of door drukte.

ik ga de blog maar weer is afsluiten en ik probeer weer te schrijven voor kerst :).

ik hou van jullie pap,mam en pippa

Reacties

Reacties

Monique

Zo wat gaat de tijd snel. Alweer bijna drie maanden weg.
Wat heb je weer veel beleefd. Ik ben erg benieuwd naar de kerstdagen. Klinkt in ieder geval heel leuk. Daarna oudjaar. Ik hoop dat dat ook een bijzondere ervaring wordt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active