beaudinee.reismee.nl

holiday, christmas and a lot of fun

Heyy iedereen,

Daar ben ik weer met een nieuwe blog. Het is alweer een maand geleden dat ik een blog heb geschreven. Ik heb de afgelopen weken weer veel dingen meegemaaktJ. Als eerste is het nu wel echt kouder aan het worden en ga ik het typische koude weer van hier meemaken. Paar weken geleden is er ook sneeuw gevallen en heb ik een snow day gehad ( houdt in dat je niet naar school gaat vanwege te veel sneeuw of te gevaarlijk om te rijden). Mijn 1stesnow day was op een maandag: we moesten gewoon naar school terwijl veel andere scholen gewoon dicht waren, het begon erg hard te sneeuwen toen wij naar school gingen en in mijn 2delesuur kregen we een melding dat school dicht ging om 11:30 vanwege veel sneeuw en dat het gevaarlijk op de weghou kunnen gaan worden. Helaas was ik pas om 14:00 thuis want we moesten wachten op de bus, een lange tijd omdat ze eerst de andere 2 scholen moesten doen. Dinsdag en woensdag mochten we weer gewoon naar school. Op donderdag werd ik gewoon wakker om 07:00 uur, zoals altijd, toen zei mijn host mom ga maar weer slapen Bo er is geen school. Toen ik later naar buiten keek lag er nog meer sneeuw dan op maandag en was het echt een winter wonderland outside. Ik heb later met mijn host sisters nog in de sneeuw gespeeld en verder de hele dag lekker tv gekeken. De week erna heb ik echt koud weer meegemaakt want we zouden op vrijdag -20 graden krijgen en met wind zou het aanvoelen als -40 en ik zal je zeg: het is leuk om dit voor 1 keer mee te maken, maar je bevroor al in 1 seconde. Helaas is nu de sneeuw weg, want die zondag erna ging het weer van -40 naar +12 hoe bizar kan je het hebben. De afgelopen weken heb ik ook veel geshopt om alle kerst cadeautjes te kopen voor mijn gast gezin want kerst is hier een groot ding. Verder heb ik ook nog veel rond gehangen met vrienden in de mall of hier thuis wat erg gezellig was. Vaak ging het tot laat in de nacht door. School gaat nog steeds er goed, helaas is nog wel steeds de staking van de leraren bezig en dat betekent dat we geen extra hulp krijgen en dat ze niks in powerschool (een soort magister) mogen zetten dus iedereen is best bang voor de eindcijfer want het semester is ook al over een maand al bijna over en dan hebben we onze examens. Dit betekent ook dat ik bijna op de helft van mijn exchange year zit, eerlijk gezegd vind ik het elke dag steeds leuker en wil ik nog lang niet weg. Ik snap nu echt hoe de mensen zich voelen als ze naar huis gaan en dat ze blij zijn om hun ouders, familie, vrienden ze zien maar ook dat ze verdrietig zijn om hun leven hier achter te laten. Nu heb ik eindelijk VAKANTIE, afgelopen weekend zijn het drukke dagen geweest vanwege kerst. Als eerste zijn we op vrijdag 's avonds naar de moeder van mijn host mom geweest voor een Christmas party waar allemaal vrienden en familie waren. Het was erg gezellig met veel eten. Op zaterdag hadden wij hier thuis een pre- Christmas party en kwamen er vrienden en familie langs wat ook weer erg gezellig was en uiteraard met veel eten en gekke momenten met mijn vrienden. Op zondag was het dan 1stekerstdagJmijn host sister maakte me wakker om 06:00 wakker om de cadeautjes open te maken, om 07:30 waren we klaar en gingen veel weer terug naar bed om te slapen. Ik heb lekker een beetje uitgerust op bed en met mijn ouders gefaced- timed om ze fijne kerst te wensen en mijn cadeautjes te laten zien.

Later op de dag hadden we een diner met mijn host mom haar moeder en haar oom wat erg gezellig was en natuurlijk met een Turkey van 24 pounds. In de avond hebben we beetje tv gekeken en lekker uitgerust. Ik heb een hele leuke kerst gehad en hopelijk jullie ook allemaal en nu op naar het nieuwe jaar. Ik hoop dat voor iedereen 2016 een leuk jaar is geweest ondanks misschien de minder leuke momenten en mogen we hopen dat 2017 een nog leuker jaar wordt. Ik weet zeker dat 2016 en 2017 mijn allerleukste/beste jaren zijn tot nu toe. Ik wil iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar wensen en jullie zien me weer in het nieuwe jaarJ.

Tot in 2017 iedereen en maak er een leuk jaar van om nooit meer te vergeten.

hou van jullie pap & mam.

Reacties

Reacties

Monique

Hey Beaudine,

Wat heb je weer een prachtige blog geschreven en het klinkt allemaal super om dit mee te maken. Kerst op zo'n andere manier vieren, de kou (brrr niks voor mij hoor) en natuurlijk de sneeuw. Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en geniet. Ik kan me voorstellen dat dit jaar voor jou heel bijzonder is geweest. En wat gaat de tijd snel....dus geniet er nog maar goed van. Voor je het weet zit je weer in het klikkerlandje. Nog hele fijne jaarwisseling en een top 2017. X

Cary

He Beaudine,

Het werd ook wel eens tijd voor een nieuwe blog, we moeten we up to date blijven.
Dat wat je omschrijft van de winters en Chrismas time kan ik me als kind in Calgary nog wel herinneren, ontzettend koud maar daarin tegen ook weer de mooie kanten, ijhocky buiten, schaatsen, skieen :) Santa Claus , kadootjes en niet te vergeten the stuffed turky.
Heel mooi te lezen dat je het erg naar je zin hebt, dan worden jou herinneringen later alleen maar intenser en waardevoller.
Ben ook benieuwd als je terug bent naar je enthousiaste verhalen en foto's.
We wish you a happy new year and take care of yourself.

Grtz Cary

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active