beaudinee.reismee.nl

het is nog lang geen lente in Nova Scotia!

hey iedereen,

daar ben ik weer na een maand. de laatste keer dat ik geschreven had was de week dat ik jarig was en ik heb een hele leuke verjaardag gehad, als eerste had ik allemaal leuke berichtjes uit nederland en vna hier gekregen erna werd ik verrast in mijn 1ste les door mijn hostsister en een goede vriend met a birthday cake en een leuke balloons totaal niet verwacht verder had ik ook nog paar cadeautjes op school gekregen. s'avonds hadden we pizza en nog een cake :). het was een geweldige verjaardag ondanks dat ik niet thuis was. na die week hadden we onze march break, finally. helaas as always haden we weer paar sneeuw stormen gehad tijdens de vakantie maar zijn ook nog wezen shoppen, dingen bezocht, party's en met vrienden rond gehangen wat allemaal erg gezellig.

verder op school gaat het nog steeds erg goed, mijn laagste cijfer is een 8,3 hahaha school is hier zo makkelijk. afgelopen weken hebben we het wel erg druk gehad omdat we kommende week ons midterm rapport krijgen. het wordt steeds makkelijker school en de engels part, mijn vrienden en familie zien dat wel als ik zit the face-timen of te appen dat ik erg veel foutjes maken in het nederlands of gewoon opeens engels zit te praten tussendoor. de afgelopen weken zijn der niet zoveel bijzondere dingen gebeurt, gewoon naar school gegaan en in de weekende met vrienden rond gehangen en lekker relaxed. iedereen is ook erg moe vanwege het weer, het is hier nog steeds niet echt lente soms is het 1 dag warm weer maar dan weer heel koud en erg grauw weer dus laat de lente/zomer maar snel komen graag want ik ben wel klaar met de kou en slecht weer.

ook zijn der weer wat problemen met mijn nieuwe hostsiter (die in februari kwam) ik ga der verder niet te diep op in maar het effect wel weer erg de familie, mij ook en der hangt gewoon een sfeer wat niet altijd prettig is en der is gewoon altijd iets. mijn ouders zeggen het ook ik heb dit jaar niet echt veel geluk gehad met de hostsister en der altijd wel weer probleem wat ook gewoon mijn gedrag en humeur effect helaas en voor mijn hostmom is het gewoon soms te veel.

één ding kan ik zeggen dat mijn exchange year niet altijd makkelijk is geweest zoals je altijd bij iedereen op zijn blogs ziet. het is net zoals thuis niet altijd een perfect life wat je natuurlijk wel hoopt met zo'n min mogelijk drama en gedoe helaas is dat bij mij niet het geval en ben ik blij als ik thuis ben dat ik zulk drama niet meer heb want je wordt en soms gewoon zat van.

ook zie ik mijn ouders weer over 10 DAYS, daar ben ik super blij mee ben na 8 maanden ze niet gezien te hebben en ze met alles hebben geholpen vanaf een afstand wat niet altijd even makkelijk was en hun zeggen het ook "lijkt net op je in een drama serie leeft" is het ook soms. eerst gaan ze naar Toronto voor paar dagenen daarna komen ze naar NOVA SCOTIA voor 1,5 week suuuupper veeeeel zin in.

verder heb ik niet meer zoveel, maar jullie kunnen een lange blog verwachten in paar weken nadat ik me ouders weer gezien heb.

ik spreek jullie snel weer. xxx

i love you pap & mam, en ik ga het beste maken van de 2,5 maanden die ik nog heb voor ik weer in Nederland ben wat zoveel mensen leuk vinden.

Reacties

Reacties

Mamma

Hai meis, zoals Travel Active zegt: het is niet beter of slechter, maar het is wel anders. Een eerlijke blog voor de toekomstige Exchange omdat het ook de downs beschrijft en die heb je zeker meegemaakt ????

Mamma

Vraagtekens waren een smiley

Cary

Hè Beaudine, weer goed om iets te horen en dat je nog Nederlands kan schrijven????Jammer om te horen dat de sfeer niet sfeervol is. Wel top dat je cijfers zo goed zijn, dat geeft je alleen maar meer zelfvertrouwen.
Je denkt dat jij blij bent om je ouders te zien, je moet hun zien stralen als het over hun bezoek naar jou hebben. Ze zeggen weleens dat de laatste loodje het zwaarste zijn, maar bij jou gaat dat niet op. Geniet van jullie samen zijn and cu when your back in Holland, take care.x

Monique

Ha Beaudine, wat leuk om weer een blog te lezen. Wat jammer dat het nog zo koud is. Beetje lekker weer kan je erg goed doen. Hopelijk komt het nog.
Wat vervelend voor je dat het met de anderen in het gezin niet altijd even makkelijk is geweest. Je hoopt van tevoren natuurlijk altijd op iets anders. Tegelijkertijd leer je er ook veel van....misschien wel dst het bij jouw vader en moeder best wel fijn is????. Aftellen nu echt begonnen. Geniet van de mooie dagen met jouw ouders. Wij horen via hen de verhalen wel,

Kus
Monique

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active