beaudinee.reismee.nl

Toronto, Camp en ziek

heyy iedereen,

ik heb weer een blog voor jullie en dit keer ook Toronto, Camp en het dagelijks leven.

ik had 2 weken gelden had ik een nacht en een dag camp met alle exchange students van de regio Halifax maar omdat de groep zo groot is, is die in tweeën gedeeld. We ging maandag avond met de bekende gele schoolbus vanaf school naar bayside camp een uur hier vandaan, toen we aankwamen kregen we te horen wat we gingen doen en maakte de indeling van de huisjes. Na dat we bij de huisjes waren geweest kregen we pizza wat erg lekker was en daarna hadden we een kampvuur met marshmallows en koekjes. Stond de hele tijd bij het kampvuur want had het erg koud en was een beetje ziek. Om 11 uur gingen we naar de huisje en gingen we lekker slapen. De volgende dag ging de wekker om 7 uur, na ons omgekleed te hebben en alles ingepakt te hebben. Gingen we naar het ontbijt wat erg goed was derna hadden we spelletjes ,er waren 7 spelletjes en je moest er 3 kiezen, ik had boogschieten, kanoën en kampvuur gekozen. Was erg leuk om te boogschieten voor de eerste keer is best apart om te doen maar wel leuk om het een keer in je leven te doen derna had ik gekanood en was heel leuk zat met 2 andere meiden en een begeleider in een kano en er werd tijdens de tocht ook nog wat geschiedenis vertelt daarna had ik kampvuur wat lekker was om op te warmen want het was best koud die dag en natuurlijk weer met marshmallows. Na de spelletjes hadden de lunch en het was kip, rijst en groente en de kip was zo lekker (heerlijke kruide erop). na de lunch hadden we 2 presentaties over allerlei regels tijdens ons verblijf hier wat erg saai was en ik al 100x heb gehoord, dus dat was wat minder. Voor het avondeten ging we weer naar huis en iedereen was heel erg moe dus lagen wat mensen te slapen of muziek te luisteren. Toen ik thuis kwam gingen we eten en mijn hostmom vond dat ik er niet goed uit zag dus wou mijn tempratuur meten en had 39,4 en had al paar dagen koortst maar niet zo hoog en voelde me ook niet lekker gelukkig na een douch was mijn tempratuur naar 37 gedaald. Helaas ben in totaal 3 weken ziek geweest met koorst en hele erge verkoudheid, gelukkig is nu bijna alles weg en voel ik me ook weer beter alleen nog heel moe.

Nu over Toronto, ik was van 5 okt tot 10 okt naar Toronto met de programma. Je kon je ervoor inschrijven als je mee wou gaan.

5 okt:

vertrok om 10 van huis en mijn hostmom bracht me naar de airpot gelukkig woon in maar 10 min van de airport wat heel fijn is. Toen we onze bagage incheckte konden we naar de douane wat heel snel ging. Der na hadden we wat vrije tijd tot we moesten boarden en ging ik naar Tim Hortons (soort Starbucks wie het niet kent, iedereen vind het hier geweldig maar ik vind het niet zo lekker) om wat eten te halen had namelijk erg honger en wou wat in het vliegtuig hebben. De vlucht was van Halifax naar Montreal naar Toronto (bijna 4 uur gevlogen), de vlucht wat erg fijn bijna geen turbulentie. Toen we aankwamen pakten we onze bagage en gingen we met de bus naar ons hotel in het centrum. Toen we aankwamen vertelden ze wat regels en kregen we onze kamerindeling, ik zat met een meisje uit België en 2 meiden uit Mexico was erg gezellig met hun 3 dagen de kamer te delen. We hadden wat vrije tijd om te rusten en gingen der na naar pickle barrel voor avondeten. We hadden als voorgerecht een salade en ik had ceaser salade en als hoofdgerecht had ik een burger met frietjes wat allebei erg lekker was. na het eten gingen we naar de Mall en hadden we 2 uur de tijd om te gaan winkelen wat heerlijk was.

6 okt:

de wekker ging om 06:30 en hadden ontbijt van 07:00 tot 08:30, het ontbijten was goed en lekker na het onbijt nog effe naar de kamer gaan om klaar te maken voor de lange dag. Om 9 uur zaten we in de bus naar de CN tower en toen we boven waren was het uitzicht van de stad om van boven af te zien zo mooi en lijkt de wereld opeens allemaal zo klein. We hadden een uur de tijd om boven ze zijn en om naar de winkel te gaan. Daarna gingen we naar het Aquarium die ernaast zat. Hadden daar best lang de tijd en ook nodig want het aquarium was erg groot en heel erg mooi om alle vissen, haaien, schildpad en koraal te zien. toen we klaar waren kregen we een lunch box voor in de bus terwijl we naar The Zoo van Toronto reden. Zat 2 broodjes, groente, fruit, drinken, koekje in wat er lekker was. toen we eenmaal naar een rit van 45 min aankwamen met file bij de Zoo hadden we ongeveer 4 uur de tijd om rond te lopen, helaas was het iets te warm om de hele tijd in de zon te lopen maar ja altijd beter dan regen. Ik heb de eerste geboren panda’s in Canada gezien die nog zo schattig en klein waren, giraffe, pinguïn, gorilla en nog heel veel andere dieren. Na de Dierentuin ging we naar Keating Channel Pub & Grill Port Lands voor het avondeten, terwijl we wachten was erop tv honkbal Toronto tegen Texas dus het was erg druk in de pub maar erg leuk om de wedstrijd te zien en Toronto had ruim gewonnen helaas was het eten niet lekker. Na het eten ging we naar Cirque du Soleil show: Luzia wat heel erg leuk was en heel mooi net zoals de andere shows. Na de show gingen we terug naar het hotel en was iedereen erg moe na de lange drukke dag dus gingen we snel slapen.

7 okt:

vandaag mochten we 30 min later opstaan om 07:00. Na het ontbijt gingen we ons weer klaar maken voor de dag. Vandaag hadden we een tour door het centrum van Toronto wat erg leuk was met de gids en met lunch tijd kregen we geld om te lunch bij een soort markt, ik had chinees genomen wat heerlijk was. der na gingen we naar Ontario Science Centre, wat best leuk was maar was heel moe dus niet echt veel gedaan daar. Daarna hadden we wat vrije tijd en vroegen ze of we naar het hotel wouden of winkelen en iedereen wou natuurlijk winkelen dus gingen we weer naar de zelfde Mall als 5 okt. Had wat cadeautjes en kleding gekocht. Toen we terug kwamen bij het hotel gingen we met de bus naar Medieval Times Dinner Theatre, was avondeten met een middeleeuwse show met paarden en gevechten. Niet helemaal mijn dingen maar wel leuk om is een keer in je leven te zien, het eten was wel goed alleen moest alles met handen eten dus dat was wel beetje apart en grappig. Na de show gingen we terug naar hotel en zaten we nog om de kamer te kletsen en mobiel en daarna heerlijk slapen want de dagen zijn erg leuk maar ook erg zwaar.

8 okt:

vandaag gingen we naar Canada Wonderland (pretpark) en naar andere hotel bij Niagara falls. Mochten weer opstaan om 06:30 en moesten klaar staan om 09:00 om 09:15 vertrokken we met de bus naar het pretpark was best een lange rit en waren er om 10:00 en bleven tot 15:45 in het park dus hadden we lekker lang de tijd om in attracties te gaan. Het was erg leuk en het weer was goed, zonnetje erbij. Na de pretpark gingen we naar het nieuwe hotel rijden en het was een rit van 1 uur en 30 min lang, eindelijke bij het hotel aangekomen konden we naar de kamers en hadden we wat tijd voor ons zelf. Voor avondeten gingen we naar Bravo Pizzeria-Grill, het eten was best goed alleen wat jammer dat we geen pizza konden kiezen van ons menu, wat veel mensen wel hadden verwacht. Na het eten gingen we terug naar het hotel, dit keer waren we vroeg terug maar ook fijn na 4 lange vermoeide dagen.

9 okt:

vandaag mochten we weer om 06:30 opstaan en dit keer hadden we ontbijt waar ook de andere hotel gasten eten, de andere keren was het in zo’n vergader zaal met alleen basic dingen en nu had je ook omelet, waffel en heel veel andere dingen en net wat luxer, dus had veel gegeten. Na het ontbijt gingen we op een bus (leek beetje op zo’n bus uit Londen) en hadden we een tour door de plaats Niagara Falls was erg leuk en ze vertelden ook allemaal geschiedenis dingen en hebben hele mooi natuur gebieden gezien. Na de tour gingen we naar de Niagara Falls en wat zijn ze toch mooooooooiii.

We gingen ook op de boot die vlak langs de watervallen vaart, gelukkig niet super nat geworden ( hadden poncho aan). Als je naar Toronto gaat moet je zeker naar Niagara Falls gaan, is de moeite zeker waard. Na de watervallen hadden we de hele middag voor ons zelf en kon je gaan lunchen naar wat winkels waren vooral souvenirs winkels of naar het hotel als je wou. Ik ben met een groep eerst wezen lunchen en der na naar wat winkels voor souvenirs en ook naar het hotel effe want we waren heel erg moe na 5 dagen en wouden wat rusten. Om 6 uur moesten we bij het Hard Rock Café zijn voor het avondeten, ik had een cheeseburger en patat en toetje en het was allebei erg lekker der na hadden we nog een Dance party tot 10:30, het was wel leuk maar niet echt gedanst sommige gingen wel echt helemaal los maar die waren een beetje gek en dachten dat ze alles waren. Hierna waren we nog naar de Niagara Falls gegaan om ze in het donker te zien en wat waren ze weer moooooiii met gekleurde licht achter het water, na ongeveer hier 30 min gebleven gingen we terug naar het hotel lopen. Iedereen ging snel naar bed want iedereen was moe en moesten de volgende dag lekker om 05:00 op.

10 okt:

vandaag moesten we dus om 05:00 op omdat we bijna 2 uur met de bus moesten rijden naar het vliegveld en onze vlucht was om 10:05 van Toronto naar Halifax, gelukkig nu wel een directe vlucht van 2 uur lang. Iedereen was ontzettend moe toen we in de lobby verzamelde en iedereen wilde slapen. Voor we de bus ingingen kregen we ontbijt box, was niet super veel helaas dus had der na nog erg honger. Na het ontbijt heb ik de rest van de rit geslapen, wat was dat heerlijk. Eenmaal op het vliegveld moesten we best lang wachten tot we konden inchecken stonden ook verkeerd ofzo was heel apart uiteindelijk koffer ingecheckt en door douane hadden we nog 30 min voor we moesten boarden en had ik nog wat eten/drinken gekocht voor in het vliegtuig. De vlucht ging goed tot we fijn bij Halifax waren was er erg veel turbulentie helaas, dus het einde was niet zo fijn gelukkig de landing was heel zacht. Blijkbaar hadden we zo veel turbulentie omdat de Hurricane die de afgelopen week bij Orlando en andere gebieden was, was hier nu alleen dan een lichtere versie. Eenmaal thuis aangekomen de rest van de dag lekker niks gedaan alleen koffer uitgepakt en cadeautjes gegeven en had die nacht echt weer heerlijk geslapen in dagen want had niet zo goed geslapen tijdens de trip, en de partner met wie ik in het zelfde sliep bewoog veel en sloeg me soms in mijn slaap en dat wist ze niet.

Vandaag ben ik weer naar school geweest, niet alle scholen zijn in Nova Scotia open want op sommige plekken is er veel verwoest, zoals wegen gewoon weg zijn of dat er zoveel water is dat je auto niet meer kan zien rijden en heel veel bomen omgevallen en elektriciteit weg is, Gelukkig is het hier niet zo erg. Donderdag heb ik school Dance, erg leuk en kijken hoe hier de feesten zijn en mogen vrijdag gewoon lekker naar school.

Deze week wordt het een beetje rusten en niks doen en vrijdag natuurlijk face-time want dan is mijn aller aller liefste mooiste MAMA jarig.

Ik ga maar is weer stoppen, het is een hele lange blog gelen maar wou graag alles duidelijk vertellen wat ik gedaan heb.

Over paar dagen zet ik ook wat foto’s op mijn blog.

Bye for now and speak you soon, loveyou mam and dad

Kiss

Reacties

Reacties

mama

natuurlijk wist ik dit allemaal al, maar je alles heel mooi omschreven. Tourlijk verheug ik mij op ons FT-momentje a.s. vrijdag. Love you en op naar de volgende blog.

Monique

Hey Beaudine, wat een prachtige verhalen. Ik ben jaloers op je. Wat jammer dat je zo lang ziek was en gelukkig voel jij je weer beter. Leuk om af en toe te lezen wat je daar allemaal beleeft. Veel plezier en ik kijk uit naar de volgende blog!

Esther

Wat leuk om te lezen wat jij allemaal mee maakt
Wens je nog een hele fijne tijd
Liefs van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active